FAQ – Veel gestelde vragen

Hieronder vind u de meest gestelde vragen (FAQ) over de Alpine waterontharder new generation®.

Maar u mag natuurlijk ook altijd mailen of bellen.
Ons serviceteam zal uw vragen adequaat beantwoorden.

 

Klik op de vraag (FAQ) en het antwoord verschijnt:

 

Een leverancier van zoutontharders zegt dat uw water-ontharder maar tot 10 meter na de watermeter effect heeft?

Tja, men verzint van allerlei onzin over ons product. Wanneer de moduleopstelling bij de watermeter is geplaatst, is het gehele pand van kelder tm de zolder volledig voorzien van heerlijk zacht water zonder kalkaanslag. Helaas voor de leverancier(s) van de ongezonde zoutontharder(s): deze bewering is mbt ons systeem klinkklare onzin!

Waarom heeft u verschillende ontharder uitvoeringen?

Het is te vergelijken met het kopen van kleding – U heeft dan gelukkig ook keuze uit verschillende maten, en U koopt datgene wat U past, het zou vreemd zijn als er maar 1 maat zou bestaan, of bij de opticien, daar krijgt u toch ook keuze uit diverse glassterktes, en niet een “universele” bril? Of in de schoenenwinkel, daar kunt u gelukkig uit diverse maten kiezen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Hetzelfde geldt bij waterontharders: U heeft het juiste type nodig welke bij uw situatie past.
Iedere situatie is anders. Logisch, dat snapt zelfs een kind.
ECH waterbehandeling: echt verstand van water dus!
Afhankelijk van oa. de specifieke kenmerken van uw woning, de hardheid en samenstelling van het water in uw omgeving, wordt bepaald welke behandeling (lees “type module”) noodzakelijk is om een 100% resultaat te bereiken.
Toch zijn er aanbieders die het met een zgn. “universeel” product proberen. Dat is voor hun voorraad praktisch, maar voor een juiste werking met 100% resultaat echter volstrekt onmogelijk.
Bij ons staat u als klant op nummer 1, en niet ons eigen belang!
En daarom geven wij, uiteraard gratis, een maatwerk advies, deze kunt u gemakkelijk hier aanvragen.

 

Hoe komt het dat u professionele Alpine Waterontharder new generation® voor de scherpste prijs kunt aanbieden?

Wij werken op no-nonsense basis. Wij hebben bv. geen monteurs met dure sportwagens of luxe bungalows te financieren en werken zonder tussenhandel, en hebben geen dure reclamebudgetten, onze overheadkosten blijven dus laag, en dat merkt u als klant bij de aanschaf van een moduleopstelling.
Zo simpel is dat – wat wij niet uitgeven hoeft u niet te betalen!

 

Wat is het verschil tussen de Alpine Waterontharder new generation® en de conventionele Alpine Waterdescaler No.1?

De Alpine Waterontharder new generation® is een doorontwikkeling van de conventionele (AWD) Alpine Waterdescaler No.1, de fabrikant van de oude types is overigens om onduidelijke redenen al jaren geleden ontbonden.
Het magneetveld is veel beter uitgebalanceerd en de werking is krachtiger, meer gericht, beter uitgebalanceerd en intenser. Daarnaast is de Alpine Waterontharder new generation® alleen via ons verkrijgbaar –  sinds decennia uw vertrouwde leverancier – dus geen gezeur meer bij diverse leveranciers die na enkele maanden nergens meer te vinden zijn of een verkeerd montageadvies geven.
Een ander kenmerkend verschil is dat de Alpine Waterontharder new generation® een unieke vormgeving en een serienummer heeft en met een uniek authenticiteit certificaat geleverd wordt – dus altijd herkenbaar is – dat geeft maximaal vertrouwen voor u als klant.
Bovendien geven wij 120 dagen niet goed=geld terug garantie – in tegenstelling tot de conventionele modules die met een afwijkende, onlogische proeftijd aangeboden worden.

 

Is er een prijsverschil tussen de Alpine Waterontharder new generation® en de conventionele Alpine Water-ontharder?

De prijs is wat u betaalt. De waarde is wat u krijgt. De Alpine Waterontharder new generation® is een doorontwikkeling van de conventionele (AWD) Alpine Waterdescaler No.1.
Door slimme investeringen en een uitgebalanceerd productieproces zijn wij in staat de betere Alpine Waterontharder new generation® zelfs voor de scherpste prijs aan te bieden. Win-win situatie dus.

 

Hoe weet ik het verschil tussen de Alpine Waterontharder new generation® en de conventionele (AWD) Alpine Waterdescaler No.1?

De Alpine Waterontharder new generation® wordt tijdens fabrikage voorzien van een uniek serienummer.
Daarnaast krijgt iedere moduleopstelling een Authenticiteit certificaat, gekoppeld aan het serienummer. Dit certificaat krijgt u toegezonden bij uw bestelling, dat geeft u als klant extra zekerheid.
Dit in tegenstelling tot  de conventionele (AWD) Alpine Waterdescaler No.1, die zonder deze extra’s geleverd wordt, en achteraf is dan de historie, productieperiode etc. niet meer te traceren, met ongewilde ellende als gevolg (de fabrikant verwijst u naar de niet meer bestaande leverancier), en u kunt fluiten naar verdere service!

 

Ik heb toch al zacht water - heb ik dan nog wel een waterontharder nodig?

Ja. Ook in zacht water gebieden is calcium en magnesium in het water aanwezig, weliswaar minder dan in hard water gebieden. Daarom ontstaat ook in zacht watergebieden kalkaanslag.
Als u bv. witte aanslag ziet op glaswerk, in de douchecabine en op de spiraal of platte bodem in de waterkoker, dan heeft u last van kalk in het water, deze kalk moet in het (drink)water aanwezig zijn – en een kleine hoeveelheid is al genoeg om er hinderlijk last van te hebben => u ziet en merkt toch zelf dat u last heeft van kalkaanslag? – de vraag is niet of het water hard of zacht is of dat u in een centraal onthard watergebied woont – de vraag is of u (en uw apparatuur) hinder heeft van de aanwezige kalk! – en die hinderlijke kalkaanslag kunt u doeltreffend verwijderen en voorkomen met de Alpine Waterontharder new generation®.

 

Hoe weet ik of de Alpine Waterontharder new generation® - met magneten - überhaupt werkt?

De Alpine Waterontharder new generation® is een module met zeer speciale magneten. Vaak krijgen we de vraag of een magneetontharder wel kan werken – of het geen fabeltje is. Sinds vele jaren is er wereldwijd onderzoek gedaan naar dit fenomeen, en de publicaties geven onomstotelijk aan dat magneten weldegelijk (positieve) invloed hebben op kalkafzetting.
Uiteraard zijn er goedkope imitatiemagneten – die geven echter geen of niet merkbaar resultaat. Goedkoop is dan duurkoop!
Onze producten bewijzen decennia lang het tegenovergestelde. Om teleurstellingen te voorkomen is het daarom van belang dat u bij ons de juiste module aanschaft.

 

Hoe weet ik dat de Alpine Waterontharder new generation® een kwalitatief goed product is?

De Alpine Waterontharder new generation® heeft het ISO 9002, ISO 9001:2000, ISO 9001:2008 én QA gecertificeerde kwaliteitsbewijs.
Daarnaast worden onze professionele Alpine Waterontharder new generation® modules met een solide 4 maanden continu gebruik – niet goed=geld terug, én een solide (tot wel levenslang) garantie geleverd, dat zegt alles.

 

Hoe weet ik of wij thuis 'hard water' hebben?

Kijk hier voor een indicatie van de waterhardheid per woonplaats.
Als u witte aanslag ziet op glaswerk, in de douchecabine en op de spiraal of platte bodem in de waterkoker, dan heeft u zeker last van kalk in het water. Overigens is dit in 93% van de huishoudens het geval, kalk moet in het (drink)water aanwezig zijn en een kleine hoeveelheid is al genoeg om er hinderlijk last van te hebben => u ziet en merkt toch zelf dat u last heeft van kalkaanslag? – de vraag is niet of het water hard of zacht is of dat u in een centraal onthard watergebied woont – de vraag is of u (en uw apparatuur) hinder heeft van de aanwezige kalk! – dus last heeft van kalkaanslag.

 

Mijn water is zacht en centraal onthard - toch heb ik nog steeds last van kalkaanslag. Hoe kan dit?


Door menig waterleidingbedrijf wordt gesuggereerd dat zacht- of centraal onthard water geen enkel kalkaanslagprobleem meer zou veroorzaken. Dit is niet waar. In het beste geval kan men de kalkproblemen (iets) verminderen. De nare gevolgen iets uitstellen. In het drinkwaterbesluit is vastgesteld (op advies van de gezondheidsraad 1982 en vastgelegd in het Waterleidingbesluit) dat de hardheid, bijvoorbeeld door centraal ontharden, niet verder teruggebracht mag worden dan minimaal (1mmol/l) 5,6°D (en de Wereld Gezondheidsraad adviseert zelfs nadrukkelijk een minimale hardheid van 8,5°D voor uw gezondheid, ter voorkoming van bv.: botontkalking, tandcorrosie, haaruitval, hart- en vaatziekten enz.). De hoeveelheid kalk in het water wordt bij centraal ontharden (iets) teruggebracht, maar absoluut niet geheel verwijderd en de uitwerking van de nog aanwezige (noodzakelijke) kalk blijft funest voor uw leidingen en apparatuur. Alleen de termijn waarop de schade ontstaat wordt (iets) uitgesteld. Daarnaast spelen de aanwezigheid van bepaalde organische en anorganische stoffen een grote rol bij het ontstaan van kalkaanslag. Deze kunnen de kalkvorming gedeeltelijk voorkomen of juist bevorderen. Vandaar dat u bij een (relatief) lage hardheid en bij centraal ontharden toch niet geheel van de bekende kalkproblemen af bent.
Speciaal hiervoor is de Doe-het-zelf Softwater Conditioner ontwikkeld. Deze “conditioneren” het relatief zachter water zodanig dat de aanwezige kalkdeeltjes niet (meer) zullen neerslaan en hechten.

 

Is 4 maanden wel lang genoeg voor een goede test?


Ja. Als de waterontharder is geplaatst werkt het systeem direct. Daardoor merkt u de verbeteringen feitelijk al vanaf het eerste moment. Om u toch een zekerheid te geven hebben we voor de professionele waterontharders een proefperiode van 4 maanden continu gebruik aangehouden.
Hiermee houden we bijvoorbeeld ook rekening met een eventuele vakantieperiode die tijdens de 4 garantie maanden kan vallen. Sommige fabrikanten geven een (veel) langere proefperiode – je kunt je dan afvragen of dergelijke producten wel functioneren – na plaatsing moet het immers direct resultaten opleveren. Wij zijn zo overtuigd van de werking van onze producten dat we trots zijn op een dergelijke (relatief korte) proefperiode.

 

Waarom werkt u met een vanaf prijs?


Een universeel product kan geen oplossing geven. Voor een nauwkeurige vrijblijvende prijsopgave op maat van onze professionele producten hebben wij enkele gegevens nodig, zoals bijv.: diameter en materiaalsoort van de leiding, toepassing, apparatuur enz. Voor een nauwkeurige prijsopgave kunt u het beste een offerte formulier invullen. Zo bent u er zeker van dat u een op maat gesneden advies voor het kalkaanslag probleem krijgt.

 

Wat kost een Alpine Waterontharder new generation®?

 
Voor een nauwkeurige vrijblijvende prijsopgave op maat van onze professionele producten hebben wij enkele gegevens nodig, zoals: diameter en materiaalsoort van de leiding, toepassing, apparatuur enz. Mail info@alpinewaterontharder.nl of vul het offerte formulier in, voor meer informatie.

 

Wat is het verschil tussen een professionele Alpine Waterontharder new generation® en de All-in-one Softwater conditioner - ontharder?


De All-in-one Softwater conditioner is geschikt  voor alle leidingdiameters in kleine standaard woningen in waterwinnings-gebieden met relatief zacht water. Ook wordt deze module als ondersteuning bij deelprojecten of als enkelpunt
montage ingezet. U monteert hem eenvoudig zelf, een duidelijke montage instructie wordt bijgesloten en u krijgt een solide technische garantie.
De professionele Alpine Waterontharder new generation® modules zijn geschikt voor alle diameters, grote tot zeer grote capaciteiten, bereiken, (zeer) hoge temperaturen, hoge doorstroomsnelheden en (extreem) hard water. Hij is gemakkelijk binnen ca. 5 minuten te plaatsen en u krijgt naast een 4 maanden continu gebruik – niet goed=geld terug garantie een solide (tot wel levenslang) technische (omruil)garantie.

 

Stel dat de waterontharder kapot gaat, krijg ik dan een nieuwe?


Ja. Wij zijn zo overtuigd van de kwaliteit van onze professionele waterontharders, dat u een solide (tot wel levenslang) technische (omruil) fabrieksgarantie krijgt. Dit kunnen wij waarmaken omdat in het kwaliteitssysteem welke gehanteerd wordt, en elke module bij ons getest wordt. Al onze modules zijn overigens onderhoudsvrij, stootvast, veilig, gebruiken geen stroom en zijn hitte, vorst, stoot- en waterbestendig.

 

Krijg ik mijn geld terug als ik ontevreden ben?


Ja. Iedereen die na de eerste 4 maanden continu gebruik ontevreden is over onze professionele Alpine Waterontharder new generation® producten (en voldaan heeft aan de algemene voorwaarden), ontvangt na onbeschadigde en voldoende gefrankeerde terugzending het volledige aanschafbedrag voor de geleverde moduleopstelling retour.
Onze klanttevredenheid is extreem hoog, in 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 én 2016 zelfs 100%(!) en daar zijn wij trots op.
Ervaart u niet maximale werking bij de All-in-one Softwater conditioner of gaat u verhuizen naar een hard water gebied, kunt u hem tegen meerprijs door ons laten up-graden naar een professionele Alpine Waterontharder new generation® moduleopstelling.

 

Heeft u wel eens ontevreden klanten gehad?


Er is in de ruim 25 jaar dat wij met onze producten actief is er wel eens een klant geweest die in een hardwatergebied woont (hardheid >3°D), de (duidelijke) informatie op de site niet gevolgd heeft en toch de (goedkopere) All-in-one Softwater conditioner als prijspakker bestelde en desondanks de verwachtingen op het niveau van de (duurdere) Alpine Waterontharder new generation® had gesteld.
Die verwachtingen kunnen de producten natuurlijk niet waarmaken. Als u de brandstoftank van uw auto maar voor de helft vult kunt u immers ook niet de volle actieradius halen die de autofabrikant opgeeft….
Onze producten werken perfect maar kunnen geen wonderen verrichten, als bijvoorbeeld uw boiler of geiser voordat u onze producten aanschaft dusdanig door kalk is aangetast en bijna stuk gaat, kunnen wij met onze producten deze schade niet herstellen – onze producten verwijderen de kalkaanslag – maar herstellen natuurlijk geen weggevreten materiaal.
Daarom is het van belang zo vroeg mogelijk onze producten te plaatsen – voordat er onherstelbare schade aan uw dure apparatuur is ontstaan.
Ook kan een klant een onrealistische verwachting hebben dat bijv. de badkamer nooit meer schoongemaakt hoeft te worden, maar een waterdruppel met al zijn gezonde elementen zal uiteindelijk toch een soort “vlek” achterlaten die weggehaald moet worden. Die kunnen wij niet wegtoveren!
Als een klant met bovenstaande of soortgelijke klachten bij ons reclameert zijn wij derhalve van mening dat dit niet aan het product of de werking daarvan te wijten is, en rekenen zulke “klachten” niet tot de categorie ontevreden klanten.

 

Hoe regelt u het herroepingrecht?


Als consument heeft u wettelijk 14 dagen na ontvangst van de producten het recht om de koop te ontbinden. Daarvoor kunt u op onze bestelsite het herroepingformulier downloaden, invullen en opsturen.
U mag het product dan niet gebruikt hebben – alleen in originele ongeopende verpakking geretourneerde goederen komen hiervoor in aanmerking. De verzendkosten hiervoor zijn wel voor uw rekening.
Maar natuurlijk kunt u veel slimmer gebruik maken van onze onovertroffen 4 maanden niet goed geld terug garantie: u gebruikt het product, en mocht u alsnog niet tevreden zijn kunt u het (gebruikt en wel) retourneren.

 

Duurt het lang voordat de waterontharder is geïnstalleerd?


Nee. Bestelling kan rechtstreeks via uw vertrouwde bankomgeving via iDEAL of uw creditcard. Wij kunnen direct uit voorraad leveren, en na betalingsontvangst heeft u de waterontharder binnen ca. 2 (werk)dagen in huis o.o.u. De installatie zelf neemt doorgaans minder dan een paar minuten in beslag en dan heeft u binnen 24 uur heerlijk zacht water uit elke kraan! Onze Waterontharders worden standaard geleverd met een duidelijke montage-handleiding.

 

Rekent U voorrijkosten?


Nee. De montage is zeer gemakkelijk (doorgaans binnen 5 minuten, zonder gereedschap) en kan zeer gemakkelijk zelf verricht worden. Voorrijkosten zijn feitelijk overbodig en maken het onnodig extra duur.
Mocht u toch gebruik willen maken van onze montageservice dan kunt u dat aangeven bij de bestelling van de professionele Alpine Waterontharder new generation®. Goede montage is essentieel, omdat voor iedere situatie, materiaalsoort leiding en toepassing verschillende modules zijn ontwikkeld met een optimaal resultaat en wij u alleen op deze manier een 100% risicoloze 4 maanden continu gebruik proefperiode (niet goed=geld terug) kunnen aanbieden.

 

Ben ik na de aanschaf nog meer kosten kwijt?


Absoluut niet. Geen addertjes onder het gras dus. Sterker nog: u gaat de éénmalige aanschaf snel terugverdienen, want u bespaart zeker € 250,- tot wel € 500,- per huishouden per jaar (jaar in, jaar uit). De ontharder gebruikt geen stroom, batterijen of iets dergelijks, en is 100% onderhoudsvrij – en uiteraard geen contract-, of onderhoudsverplichtingen.

 

Wat zijn uw kleine lettertjes?

Geen. Als de offerte door u is goedgekeurd heeft u een duidelijke afspraak met ons over de prijs van de betreffende module en de gemaakte montageafspraak. Wij kennen geen “verborgen” kosten.
En uiteraard heeft u geen onderhoudscontract bij onze producten nodig.

 

Hoe snel werkt uw waterontharder?


Direct. Nadat het ‘oude’ water in uw leidingen is vervangen door het zachte water met de Alpine Waterontharder new generation® merkt u vrijwel direct de eerste verschillen (doorgaans al binnen 24 uur): het water voelt zachter aan, ruikt niet muf meer en ziet er weer helder en sprankelend uit, de glazen komen schoon uit de vaatwasser zonder strepen en watervlekken, zelfs zonder het gebruik van glansmiddelen en 35% – 50% minder gebruik van waspoeder. Binnen enkele weken heeft u alle voordelen zelf ervaren. Binnen ca. 10-12 weken merkt u in de badkamer en keuken zelfs dat de oude kalkaanslag wordt vergruisd en opgelost tot een heel fijne poeder en uw huis verlaat als ongewenste gast (via de riolering). Hoe langer de Alpine Waterontharder new generation® zijn werk doet hoe duidelijker de resultaten worden en hoe meer hij onmisbaar wordt in uw huishouden.

 

Hoeveel waterontharders heeft u al verkocht?


Er zijn wereldwijd zeer veel tevreden gebruikers van het systeem, want hard water is een groot probleem dat wij gelukkig snel, adequaat en milieuvriendelijk kunnen oplossen, tegen de laagste prijs!

 

Wat is de invloed van de waterontharder op het milieu?

Groot. U heeft 35% tot 50% minder zeep en waspoeder nodig, geen glansmiddel en/of wasverzachter. Zout in de vaatwasser gaat veel langer mee. Uw energieverbruik voor het verhitten en verwarmen van water kan tot wel 75% afnemen, omdat de verwarmings-elementen, apparatuur en leidingen schoon worden gemaakt door de module en het water veel sneller warm wordt. De betere toevoer en afvoer (overlopen, riolering, etc.) van het water verhoogt de prestatie en levensduur van uw dure machines.
Ten opzichte van conventionele zoutontharders hebben we daarnaast ook nog een het grote voordeel om per ontharder te voorkomen dat ca 30-35 kg zout  per jaar in het milieu gedumpt wordt.

 

Zijn er andere systemen?

Ja, bv. zoutontharders of ionenwisselaars. Deze systemen lossen het (kalk) probleem dan wel op, maar creëren gelijk een nieuw probleem door zout aan het (drink)water toe te voegen, en zijn bovendien erg duur (prijzen van € 1.750,- tot € 2.000,-  exclusief BTW, montage en onderhoud is geen uitzondering). Ze belasten het milieu met zwaar vervuild afvoerwater, zijn onderhoudsgevoelig (jaarlijks vele euro’s), de levensduur is beperkt (ca. 10 jaar), je hebt mogelijk drukverlies, ze passen niet in de meterkast of waterput en ze verwijderen geen oude kalkaanslag. Het water kan zuur en agressief worden en is niet meer geschikt voor consumptie (voldoet niet aan de normen van de WHO = Wereld Gezondheidsraad). Het zure water kan de leidingen aantasten door corrosie, waardoor zelfs gaten in de leidingen kunnen ontstaan. Daarnaast geven de systemen geen enkele garantie tegen bacterievorming, het gaat tenslotte om uw gezonde drinkwater!
Dit zijn systemen welke calcium ontrekken en natrium toevoegen – wat absoluut niet wenselijk is! Filtersystemen zijn ook duur, minstens ca. € 1.000,-, je hebt mogelijk ook drukverlies, risico van schadelijke bacteriegroei in de filters, beperkte capaciteit, beperkte levensduur (2-3 jaar) en past niet in de waterput of meterkast. Het water is zeer agressief en is niet meer geschikt voor consumptie (voldoet niet meer aan de normen van de WHO). Het zure water kan de leidingen door corrosie aantasten met als gevolg dat gaten in de leidingen kunnen ontstaan.
Wij bieden u liever een oplossing die al deze neveneffecten niet heeft: de ECH Alpine Waterontharder new generation®.

 

Wat vindt de KIWA (het waterkennisinstituut) van deze hi- tech oplossing?


Het meest recente onderzoek van KIWA (B.T.O. 2000.01) laat na een intensieve test periode van 2 jaar zien dat betrokken F.A.K. apparaten geen (schadelijke) invloed hebben op de metaalafgifte door drinkwaterleidingen en dat er op de inwendige deklagen in de koperen leidingen geen (neven)effecten zijn. De toegepaste F.A.K. technologie is dus volkomen veilig. Dit onderstreept de door ons geïnitieerde langdurige en onafhankelijke testen – er kan geen schade ontstaan; we voegen immers niets toe en onttrekken geen gezonde bestanddelen – we neutraliseren alleen de aanhechting. Dat onze F.A.K. technologie zeer doeltreffend en aanbevelings-waardig is kunt u zelf nalezen in het KIWA onderzoek.
(bron: KIWA Water Research).

 

Bestaan er imitaties van uw producten?


Ja. Helaas worden we regelmatig met imitatie producten (kijk bijvoorbeeld hier voor een imitatieproduct) geconfronteerd die ogenschijnlijk dezelfde eigenschappen zouden hebben als onze unieke professionele producten. Men vertelt dat dergelijke producten uit dezelfde fabriek zouden komen, men voor dezelfde organisatie zou werken en men kopieert schaamteloos onze folders, advertenties (lay-out) en websiteteksten. Te vaak bereiken ons berichten van ontevreden en teleurgestelde gebruikers van deze inferieure, niet (goed) of onvoldoende werkende producten. Vraag hier naar de originele Alpine Waterontharder new generation®. Als u twijfelt kunt u ons altijd even bellen of mailen, ter verificatie.
Gelukkig overtuigt onze kwaliteit zelfs de meest sceptische, kritische en verwende klanten, zeker door de onovertroffen extra’s:
• 4 maanden op proef: c.g. niet goed=geld terug (dit is doorgaans voldoende om alle voordelen zelf te ervaren)
• zeer solide technische (omruil) fabrieksgaranties
• ISO 9002, ISO 9001-2000, ISO 9001-2008 en QA

 

Is uw systeem veilig?


Ja, 100%. De Alpine Waterontharder new generation® en de All-in-one Softwater waterontharder werken non-systemisch, d.w.z. er worden geen gezonde elementen, mineralen of ander soort stoffen toegevoegd noch ontrokken aan de waterstroom. Ook komt de module of onderdelen van de module niet 1 op 1 in aanraking met het water. De aanwezige goede en gezonde bestanddelen in het water komen (nog) beter tot hun recht na plaatsing van een Alpine Waterontharder new generation®. Onderzoek van KIWA (BTO 2000.01) heeft bevestigd dat dit soort systemen volledig veilig zijn; het systeem heeft nl. geen invloed op het koperoplossend vermogen van de (binnenkant van de) waterleiding. Uit eigen onderzoek wisten wij dit reeds vele jaren.

 

Heeft uw systeem dan geen enkel nadeel?


Ja, eigenlijk maar 1: de aanschaf is niet gratis. Alhoewel de relatief kleine investering zeer snel door u is terugverdiend en daarna zelfs geld bespaart – zo heeft zelfs dit nadeel ook weer zijn voordeel!

 

 

 

Staat uw vraag (FAQ) er niet bij? E-mail of bel ons even.